Livet

Vad händer i livet? Jo om 8 dagar så blir jag 19 år gammal. Kändes som nyligen blev 18 år. Men det har passerat 357 dagar sen dess. Jag tycker mitt år som 18-åring har varit ett av de bästa åren i mitt liv. Nog för att det hänt många jobbiga och tråkiga saker, men alla de roliga händelserna har vägt upp det.

Jag började mitt år som 18 utomlands i spanien med ett av de bästa gängen jag vet. Där körde vi stenhårt och den träningen gav resultat! Simmade en av mina bästa tävlingar på Norrlänska uppe i Umeå (så långt norr ut hade jag aldrig varit förr). Efter Norrlänska hade jag min första utgång i Södertälje med några av mina gamla simmarbrudar! Var riktigt roligt och kvällen slutade bra. Jag var även på The Studeo med Josefin och fick leka halvt modell för några timmar eller vad man säger!

Fler tävlingar genomfördes. Jag åkte även utomlands två gånger till, först till tyskland med några olika filurer, sedan drog jag till England med Josefin och Alexander! Det var min 18-års present som jag hade fått av dem. I Tyskland fick jag leva livet som en tysk för några timmar och skaffade mig några nya erfarenheter. I England shoppade jag sönder affärerna men det vare värt! Jag fick även se Phantom of the opera live, riktigt trevligt! Jag försökte även bli fotbollsproffs för en dag, vilket gick bra tills laget la ner hehe! Mer tävlingar och mer fester. Mycket plugg i skolan, tänkte ärligt talat hoppa av ett tag för det blev så mycket, men jag klarade av det. Min underbara kusin Pauline tog studenten och jag kände än en gång att jag längtar tills det blir min tur. Känslan av att få springa ut, aah kan inte beskriva det. Längtar så sjukt mycket. Jag tonade även mitt hår lite rödare, vilket knappt jag själv märkte, men det blev fint! Mina underbaringar i Bollnäs tog även studenten! Jag fortsatte att fylla på min Ben and Jerry's samling.

Vi hade våran summer tour innan SM/JSM utomhus och tillslut kom vi till slutdestinationen. Jag kvalade till SM och JSM trotts alla odds och jag var en av de mest chockade och gladaste människorna på jorden. Min dröm hade gått i uppfyllelse. Under sommaren brände jag sönder kroppen under en dag, jag drog vidare till andra breddgradet (Östersund) och var på min första festival med Shadie och Josefin. Hade en så himla trevlig tid där och lärde känna så många nya trevliga människor!

En höst kom och jag skaffade nya glasögon. Fler fester medverkade jag på, både i Stockholm och i Bollnäs-trakterna. Jag blev störtkär i kepsar och tänkte köpa hur många som helst! Vilket dock inte blev av... Jag vandrade med min klass i fjällen för första gången. Det var något nytt, frös sönder varje natt dock och när vi skulle klättra upp på toppen trodde jag verkligen att jag skulle dö! Men sitter ju här och lever så det gick ju bra! Det började bli kallt igen men jag gick ändå omkring i en jeansjacka! Jag fikade sönder hela augusti och fick även prova studentmössan. Jag simmade även WorldCup och det var riktigt spännande! Jag höll även på att svimma för första gången i mitt liv när jag skulle ta några prover. Sedan i november fick jag simma mitt livs första SM, som inte gick så bra dock, men det gör inget för jag fick medverka! En jul kom som jag fick spendera med min kära släkt. Sedan blev det nyår som jag firade med mina vänner! Jag fick åka skidor för första gången på hur länge som helst! Sedan har livet liksom flytit på som det alltid gör.

Har tagit mig en timme att skriva detta kommer väll ta 4 minuter för er att läsa igenom detta haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0