Yeah!!


Så kändes det efter min, Lisas och Oskars idrottslektion! Vi var så fantastiskt grymma och våra klasskamrater likaså. Även fast vi skrev planeringen igår, så gick allting galant. Vi hade först kort teori om vad man ska tänka på när man simmar, sen visade jag och Lisa de 4 olika simsätten medans Oskar stod och berättade vad man tänker på när man simmar ex. bröstsim. Efter det gjorde vi en kort uppvärmning, våra klasskamrater fick simma 175m och sen började vi med tekniken. Vi jobbade först upp ett bra vattenläge genom att skovla, sen tränade vi på bensparken genom att ligga på sidan och sparka, efter det tränade vi på hur vi skulle ta armtaget och hur draget skulle se ut under vattnet. När våra duktiga klasskamrater tränat på hur man simmar med armarna på crawl tränade vi på hur man ska andas. Efter det gjorde vi en kort genomgång på hur man gör voltvändning/sidovändning. Sist av allt hade vi en liten lagkapp och nästan alla simmade frisim och det såg riktigt bra ut! Så.. Ni kan ju gissa att vi var ganska stolta över våra klasskamrater och över oss själva! Våran idrottslärare tyckte det var riktigt bra och vi fick MVG, Yeah!!

Vad händer resten av dagen då? Jo klockan 5 ska jag vara på höghammar och träna med fridrottarna. Klockan 6 slutar det så då blir det att cykla hem, käka snabbt och cykla sen till brandstationen som jag ska vara på klockan 19:00. Jaa, vi får se hur det går.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra jobbat!!! Kul att de gick så bra för er! :)

2011-10-26 @ 22:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0