Mensverk

Varje månad drabbas de flesta flickor/kvinnor av mens. Varför? Undrar jag också. Tycker det är så onödigt! Endel får en såkallad verk, mensverk. Denna verk drabbades jag av idag. Jag har bara en gång tidigare under mina 4 år av mens (hahah lät inte rätt de där menmen) drabbats av det. Denna gång var klart den värsta.

Jag vaknade vid klockan halv 10 i morse och kände lite magknip, men tänkte, äsch, det brukar försvinna. Så jag sov lite till. Sen när jag vaknade senare, så hade jag obeskrivligt ont i magen, men bet ihop och tänkte att om ja tar en banan och en iPren så kommer det att bli bättre! Tyvärr blev det inte bättre...
Istället så började jag svettas som fan och förstod att nu var det dags att spy! Spy upp vadå liksom? Hade ju inte käkat på länge. Men men, när jag hade lättat på trycket var det inte direkt bättre. Jag klarade i alla fall att ta mig till sängen och fick en värmeflaska av min mamma (tur att hon var där!) och så låg jag hopkurad som en boll och höll i hennes hand. Jag hade säkert ont i 15 min elelr något, det tog aldrig slut! Jag trodde att jag skulle svimma, det gjorde så ont! Men när verken började lättas var jag väldigt tacksam och sov en väldigt lång stund.

Nu klockan 15:04 så mår jag mycket bättre! Jag hoppas verkligen att jag inte behöver vara med om den här upplevelsen igen! Det enda posetiva var att jag fick bort alla slaggproduker ifrån gårdagens match! Skönt dä!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0