Derby

Gårdagens derby kan sammanfattas med två ord, guldvärt och iskallt!

För första gången var jag på en bandymatch utomhus, vilket jag inte hade klätt mig rätt för. Men alltid lär man sig något. Jag stod på den blåröda sidan, den enda sidan som gäller och hejade på mitt favoritlag i bandy. Själva Redfarmers ledarn var inte på plats, så stämningen ifrån klacken var lite seg. Men bollnäs klack hördes förfullt! Kanske inte så konstigt när det var match på hemmaplan! Första halvlekten slutade i alla fall 1-0 till Edsbyn! Andra halvlek kvitterade Bollnäs till 1-1. Efter en hörna tryckte Edsbyn in ett till mål och ett till lite senare. Matchen slutade 3-1 till Edsbyn! Jag kan säga att jag var en stolt Edsbyn supporter i Sävstaås!!

Nu blir det att ladda om till matchen imorgon, såklart kommer jag vara där, och förhoppningsvist min pappa också!

Anna och Jonas Edling påminner lite om vandra, i alla fall när matchen var slut! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0