"Bara" 10 minus idag!

Igår var jag då inte helt kry på morgonen, men mådde betydligt mycket bättre mot kvällen och kunde då umgås med några av mina klasskamrater. Vilma, som fyller år idag (grattis!) hade ett litet kalas igår där jag, Sara och Anna medverkade. Vi åt mat lagad av Vilma och kollade sedan på 2st filmer, som jag redan har glömt bort namnen på, BRA JENNIE!

När klockan var runt midnatt kände vi att det var nog dags att dra sig hemmåt. Anna, jag och Sara gjorde sällskap tills bonden där jag och Anna lämnade av Sara. Sen gick jag och Anna mot mitt hem, eftersom jag är mörkrädd kände Anna att hon kunde ställa upp och gå hem med mig. Vi pratade om lite läskiga saker, så vi var lite uppjagade. Plötsligt när vi svänger in mot min gata så hör jag hur någon säger: Eyy duu!! Och jag skriker till, så lättskrämd som jag är ibland.. Anna vänder sig om och säger till den främmande mannen att han inte ska komma nära oss. Han säger whyy?? Och börjar gå närmre oss och frågar sedan om vi har en soffa och Anna säger att hon har en, men inte vill ha främlingar hos sig. Den främmande mannen klappar Anna på axeln och ler. Jag drar i Anna och vi börjar gå emot min port, med den främmande mannen och hans kompis bakom oss. Vi var livrädda! När vi kom in i lägenheten började vi darra och var rädda att mannen skulle komma efter oss, men som tur var gjorde han inte det. Vi satte oss i min säng och var alldeles skakis! Anna bestämmde sig för att stanna hos mig över natten, vilket jag tyckte var ett bra val.

När vi hade lagt oss så snackade vi om vad som hade hänt, och förstod att mannen inte alls var farlig. Att det bara var en som ville ha någonstans att sova, han var inte hotfull på något vis alls, det var bara jag och Anna som överreagerade.
På morgonen sen vid 7 tiden vaknade Anna och gick hem för att hon inte kunde somna om. Då när hon hade gått, förstod jag att jag var ensam och blev ganska mycket rädd, eftersom jag har väldigt svårt för att vara själv när det är mörkt. Men jag somnade tillslut och vaknade igen vid halv 11.

Nu idag så har jag diskat lite, damsugat och ätit. Jag har även skrivit lite mera på mitt tal och nu ska jag sätta mig för att kolla på Veronica Mars! :) Senare ikväll vid 5 tiden ska en Carro komma och besöka mig, vilket jag uppskattar!


Den som äger cykeln kan inte vara en lyckigt lottad ägare...


Kommentarer
Postat av: Juuuuuliaaa

JÄÄÄÄVLAR! tur att det aldrig blev riktigt såå mkt snö i gbg ;)

puss på dig jennie saknar dig din tok :( <3

2011-01-09 @ 14:58:36
URL: http://juliapihelgas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0