Ännu ett derby

Idag spelades ett till derby mellan Edsbyn och Bollnäs. Idag hade Edsbyn något att bita i. Efter första halvlek blev det 0-4 till Bollnäs och det var en lite deppig stämning för Edsbyn. Men andra halvlek, det var en riktigt bra halvlek! Edsbyn tryckte in ett mål på hörna! 1-4 stod det nu. Men då gjorde även Bollnäs ett mål, så det stod 1-5. Sedan började "Edsbyn kvarten". Edsbyn gjorde 3 till mål och det stod nu 4-5. När det 4:e målet gjordes, då var jag allt en lyckig flicka! Men Bollnäs lyckades trycka in ett till mål och matchen slutade 4-6 till Bollnäs.

Detta var den första matchen som jag har gått på, där Edsbyn har förlorat, vilket kändes ganska surt. Men det är så ibland. Pappa som även följde med på denna match sa något klokt: Om det här hade varit hockey, så hade laget som låg under med 4-0 gett upp för länge sen. Jag tycker att det är starkt utav Edsbyn att jobba upp sig så det blir 4-5. Då var jag allt stolt över min pappa! :)

Nu när man har varit på några Edsbyn-matcher, så kan jag utse min favorit! Magnus "Kuben" Olsson nummer 16 !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0