2011

Ett nytt år, en ny start. Så säger alla, men för mig är det väll som detsamma, ingenting har förändrats.

Jul och nyår har som sagt passerat. Julen spenderades först hemma, där vi öppnade julklapparna! Jag fick massor av choklad och annat godis, en brödrost, lakan, en kamera av trä (från min lillebror), pengar och några skidor, som jag inte har hittat än men som mamma och pappa ska köpa! :D Tycker att julen blev riktigt lyckad, jag är i alla fall nöjd med den. Lillebror blev glad över iPoden han fick av mig, vilket gjorde mig också glad. Det bästa med julen tycker jag är att få se hur ens julklappar glädjer ens vänner och familj, den lyckan kan inte bytas ut.
Lite senare på kvällen åkte vi till mormor och morfar, där min andra del av släkten öppnade sina julklappar. Det var också mysigt. Massor av prat och fika blev det.

Nyår spenderades hemma hos familjen Nykvist, som den brukar. Eller brukar och brukar, vi brukar fira vartannat år hos dem och vartannat hos oss. Men detta år var det deras tur att vara värdar. Max som går andra året på kock-linjen stod självklart för maten. Jag måste säga att det var den godaste nyårsmiddagen som jag ätit på länge! God förätt med mycket grönsaker och räkor. Till varmrätt blev det gott kött med potatisgratäng, mums! Efterrätten, den var nog det bästa! Hemmagjord glass med hemmagjord maräng och granatäpple och mango. Det var så gott att jag tog min lillebrors glass, bara för att han inte ville ha. Efter en väldig lyckad och lång måltid satte vi oss vid datorn och bara väntade på att klockan skulle närma sig tolvslaget, för då skulel vi gå ut och skåla och se på fyrverkerierna. Tyckte att det blev ett perfekt slut på året, som jag fick spendera med min kära familj som jag inte träffar nu så ofta eftersom jag har flyttat. Men nästa år blir det nog att fira med sina underbara vänner som man har i Bollnäs!

Tyvärr har jag inga bilder från dessa härliga högtider, eftersom jag har tappat bort kamerasladden till datorn, vilket suger.. Men ni får väll överleva den här gången. Hoppas ni också hade en underbar jul och en bra början på det nya året, 2011.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0