One year


Jag förstår det knappt själv. Idag så har jag bott i Bollnäs i ett år. Ett år. 365 dagar. Hur länge är inte det? Det känns nästan som det var igår som jag flyttade hit och lärde känna mina pinglor. Jag är i alla fall inte missnöjd med mitt val, känns som det här valet kommer bli ett av de bästa valen jag kommer göra i mitt liv. Jag är helt klart nöjd. Eftersom jag har kasst minne så är jag inte direkt en som sammanfattar ett år på så kort tid. Kan knappt sammanfatta den senaste veckan haha! Men mycket gott och ont har man varit med om.

Imorgon börjar skolan, känns nästan som den första dagen som jag skulle gå dit, fast denna gång är jag verkligen inte lika nervös. Haha, sist höll jag på att dö kommer jag ihåg. Tur att jag hade Carro (flickan till höger på bilden) vid min sida då. Kommer ihåg att jag satt med henne och dem i hennes klass i den stora aulan och gäspade stort mot rektorn som jag mig onda ögat! Detta var såklart inte med flit, men ibland behöver man gäspa haha! När jag fick lov att skiljas från min vän kommer jag ihåg att jag blev väldigt nervös, var helt ensam på en stor skola där alla pratade hälsingemål och jag stockholmska. Kände mig nästan som en nål i en höstack! Som tur var så kom jag till en mindre klass som öppnade sina armar glatt för mig och jag kom snabbt in i den långsama rythmen.

Idag så är det även ett år sen jag träffade Alexander för första gången. För er som inte vet så träffades vi på Karlslund (ett badställe i Bollnäs). Cillan hade ringt mig och frågat om jag ville bada med henne och Rebecca och nämnde något om att en till stockholmare var här. Inget som jag direkt höjde ögonbrynet för, men det ändrades med tiden. Ursäkta, imorgon är det ett år sen jag träffade Alexander och på tisdag är det ett år sen jag började skolan.


Tack för att ni finns och har funnits för mig det senaste året, ni vet vilka ni är, och jag hoppas att ni kommer stå vid min sida ett år till. Ni är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0